دل نوشته های من

با سلام خدمت تمامی دوستان گلم . ادما بعضی وقتا احساس می کنن نمی تونن حرف دلشونو هر جایی بزنن منم این وبو درست کردم که افکارم و حرفای دلمو توش بزنم.

 
 

پشت دریاها
ارسال شده در سه شنبه 1 / 12 / 1388برچسب:, - 17:38

سلام دوستان ممنون از نظراي گرمتون

 

امروز با يه شعر از سهراب سپهري اومدم

 

خودم ازش خيلي خوشم مي اد گفتم شمام ببينيد

 

پشت درياها

 

 

قايقي خواهم ساخت

 

خواهم انداخت به اب

 

دور خواهم شد از اين خاك غريب

 

كه دران هيچ كسي نيست كه در بيشه ي عشق

 

قهرمانان را بيدار كند

 

قايق از تور تهي

 

ودل از ارزوي مرواريد

 

هم چنان خواهم راند

 

نه به ابي ها دل خواهم بست

 

نه به دريا-پرياني كه سر از اب به در مي ارند

 

ودر ان تابش تنهايي ماهيگيران

 

مي فشانند فسون از سر گيسوهاشان

 

هم چنان خواهم راند

 

پشت درياها شهري است

 

كه در ان پنجره ها رو به تجلي باز است

 

بام ها جاي كبوتر هايي است

 

كه به فواره ي هوش بشري مي نگرند

 

دست هر كودك ده ساله ي شهر شاخه ي معرفتي است

 

مردم شهر به يك چينه چنان مي نگرند

 

كه به يك شعله به يك خواب لطيف

 

خاك موسيقي احساس تو را ميشنود

 

و صداي پر مرغان اساطير مي ايد در باد

 

 

 

پشت درياها شهري است

 

كه در ان وسعت خورشيد به اندازه ي چشمان سحر خيزان است

 

شاعران وارث اب و خرد و روشني اند

پشت درياها شهري است

قايقي بايد ساخت

 

سهراب  سپهري

 

 

 


نويسنده النا

 


ساختماني جالب
ارسال شده در دو شنبه 25 / 11 / 1388برچسب:, - 15:38

 اين عكس برام جالب بود گفتم شمام ببينين

 

            حالا يه مسابقه مي گذاريم

 

 هركس نظر دقيق تري داد تو وب معرفي اش ميكنم

 

 

    به نظر شما اين ساختمون چه شكلي بوده؟

 

و سازنده اس بر اساس چه طرحي اونو ساخته؟

 

 

 

 


نويسنده النا

 


ولنتاين/روز عشق
ارسال شده در دو شنبه 25 / 11 / 1388برچسب:, - 15:23

سلام دوستان

 

                                                           Happy valentine

 

ولنتاينو به تمامي دوستان وب نويس  و غير وب نويسم تبريك ميگم

 

اين روز 2تا پيام قشنگ داره

 

كه الان بهتون ميگم

 

1- اگه در كنار عشقتون هستيد سپاسگذار خدا باشيد

 

2-اگر در كنار عشقتون نيستيد اينو مطمئن باشيد

 

كه حتما يه روزي يه جايي يه وقتي بهش ميرسيد

 

امروز با چند عكس و متن قشنگ در خدمتتون هستم

 

اميدوارم خوشتون بياد

 

راستي به افتخار امروز قالب وبمو عوض ميكنم

 

                                                             

                        

 

 

اميدوارم از اين عكس/مطلبا خوشتون اومده باشه

 

باي تا هاي

 

 

 

 


نويسنده النا

 


اولین عشق یک پسر
ارسال شده در دو شنبه 17 / 11 / 1388برچسب:, - 16:40

سلام دوستان عزيز با يه مطلب جالب امدم

 

اميد وارم خوشتون بياد

 

و نظرتونو راجع بهش حتما بگيد

 

 اولين عشق يك پسر

 

ماداران و پسران


آیا اولین لحظه آرامی را به یاد می‏آورید که نوزادتان در آغوشتان آرمیده بود و شما اولین فرصت واقعی را برای تماشای او به دست آوردید و به صورت و بدن کوچکش خیره شدید؟ گاهی مادران مدتی طول می‏کشد که بپذیرند واقعا یک پسر دارند. بیشتر زنان می‏گویند که نوزاد دختر احساس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری به آنها می‏دهد. آنها حس می‏کنند که به صورت ذاتی می‏دانند با نوزاد دختر چطور برخورد کنند. اما یک پسر! پس از تولد پسر، بیشتر اوقات می‏شنویم که مادران با وحشت می‏گویند که نمی دانند با یک پسر چگونه رفتار کنند!

 

چگونه از نوزاد پسرمان مراقبت می‏کنیم

تمام نگرش‏ها و عقاید اولیه ما درباره مردان، در مراقبت روزمره ما از پسرانمان منعکس می‏شود: هر بار که برای کمک به کودکان به سرعت به سراغشان می‏رویم یا اجازه می‏دهیم خودشان کار را انجام دهند؛ هر بار که آنها را تشویق می‏کنیم یا از کاری باز می‏داریم؛ هر بار که آنها را به گرمی در آغوش می‏گیریم یا به آنها اخم می‏کنیم و از آنها دور می‏شویم.تمام واکنش‏های ما ناشی از نگرش‏های درونی ما نسبت به داشتن یک نوزاد (و داشتن یک نوزاد پسر) است.

اگر برخوردی همراه با کنجکاوی داشته باشید و بخواهید درباره دنیای پسران بیاموزید و آن را درک کنید، کمک بزرگی کرده‏اید. خوب است که از شوهر یا برادر تان اطلاعاتی در این مورد کسب کنید. گاهی اوقات شما فقط به دانش کاربردی نیاز دارید.

 

مادرها به یادگیری در مورد جنس مخالف کمک می‏کنند

مادر چیزهای زیادی درباره زندگی و عشق به پسر می‏آموزد. او به صورت بی‏نظیری می‏تواند به پسرش کمک کند تا در مقابل جنس مخالف اعتماد به نفس به دست آورد.

مادر «اولین عشق» پسر است و باید ملایم و احترام‏آمیز و سرزنده باشد، بدون آنکه بخواهد بر او تملک یابد یا بر دنیای او غلبه کند. وقتی پسر به سن مدرسه می‏رسد، مادر او را تشویق و کمک می‏کند تا دوستانی پیدا کند و در آینده باید در مورد برخورد صحیح با دخترها نکاتی را به او بیاموزد.حتماً تصدیق می‏کنید که امروزه ایجاد رابطه با جنس مخالف به کمک نیاز دارد. مادر می‏تواند به پسرش کمک کند در مقابل دخترها یا زن‏ها احساس آرامش داشته باشد. او می‏تواند به پسرش بیاموزد که در آینده با همسر خود چگونه برخورد کند و چگونه ارتباط کلامی مناسبی داشته باشد.والد جنس مخالف اغلب برای کودکان، کلید عزت نفس است. دختران نوجوان نیاز دارند که با تشویق پدرانشان تصویری ذهنی به عنوان فردی باهوش و جالب از خود داشته باشند. پدر می‏تواند حتی به آنها بیاموزد که چگونه لاستیک اتومبیل راعوض کنند، در اینترنت جستجو کنند یا ماهی بگیرند.

 

ارائه تصویر فردی مناسب

برخی از پسرها هنگامی که به سن دبیرستان می‏رسند ، به‏طور ناراحت‏کننده‏ای خجول می‏شوند. ظاهراً آنها از اینکه جنس مذکر هستند، بزرگ و پر از هورمون هستند، خجالت می‏کشند. مادران می‏توانند برای غلبه بر این حس، کمک موثری باشند. برخی مادران از سنین ده سالگی به بعد جملات زیبایی در مورد پسرانشان به کار می‏برند. مثلاً وقتی او لباس جدیدش را می‏پوشد به او می‏گویند: «پسر، تو واقعاً خوش‏تیپ هستی.» یا وقتی کاری را در خانه خیلی خوب انجام می‏دهد به او می‏گویند: «دختری که با تو ازدواج خواهد کرد، چقدر خوشبخت است.»

 

تطابق مادری کردن با رشد بچه‏ها

همچنان‏ که پسری از یک نوزاد بی‏دفاع به یک نوجوان بلند قد تبدیل می‏شود، سبک تربیتی شما نیز باید با او وفق پیدا کند. در ابتدا شما «رئیس» هستید و نظارت دائمی بر او دارید. در سال‏های مدرسه‏، آموزش می‏دهید، مراقب هستید و محدودیت‏ها را تعیین می‏کنید. بعدها به یک مشاور و دوست تبدیل می‏شوید و این در حالی است که او مسیر خود را پیدا می‏کند. به مرور مسئولیت و آزادی بیشتری به او بدهید. همه این مسائل به موقعیت‏شناسی شما بستگی دارد.

 

 

 

 

سال‏های دبستان

در سال‏های دبستان کمک‏ها و راهنمایی‏های ملایمی صورت می‏گیرد. مادران مراقب فعالیت‏های پسران هستند که در معرض خطر قرار نگیرند یا رفتار غیرمتعادلی نداشته باشند. مادران برای تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر محدودیت‏هایی را ایجاد می‏کنند تا پسرها بیرون بروند و کمی ورزش کنند. پسرتان را تشویق کنید تا دوستانش را به خانه دعوت کند، با آنها مهربان باشد و گفتگو کند. نظراتشان را درباره مدرسه و زندگی‏شان جویا شوید.

هنگامی که فرزندتان به خانه دوستی می‏رود، مراقب باشید و بررسی کنید که چه کسانی آنجا بوده‏اند. آیا کسی به خوبی از آنها مراقبت می‏کند؟ اگر کسی مراقب پسرها در این سن نباشد، ممکن است برای خود دردسرهای جدی درست کنند. نباید پسرهای کوچکتر از ده سال را برای مدتی طولانی در خانه تنها گذاشت.

 

در دبیرستان

زندگی با یک پسر دبیرستانی نوعی مبادله منصفانه است: «اگر اینجا به من کمک کنی، تو را با اتومبیل به آنجا خواهیم برد.»، «اگر تو نظافت کنی، من آشپزی می‏کنم.» پسر احتمالاً در این سن، بیش از پیش از فعالیت‏هایش و از شما فاصله می‏گیرد. اما شما رفتار دوستانه خود را ادامه دهید و در دسترس او باشید تا باز هم با هم گفتگو کنید.

مراقب باشید که همچنان اوقات خاص دو نفری با هم داشته باشید. مثلاً هنگام خرید چند دقیقه‏ای در فروشگاه برای صرف یک نوشیدنی و کمی صحبت صبر کنید. با هم به سینما بروید و بعد از آن زمانی را صرف صحبت کنید.

برخی پسرها حتی در این سن دوست دارند که آنها را در آغوش بگیرید، اما برخی دیگر اصلاً از این کار خوششان نمی‏آید. راه‏هایی را برای ابراز عشق و علاقه به او پیدا کنید که به خواسته‏های او نیز احترام گذاشته باشید. شاید مجبور باشید در مورد مسائل مدرسه یا ورزش موضع بگیرید و بخواهید بیش از اندازه بر زندگی فرزندتان غلبه داشته باشید.

در اواخر دبیرستان و تحت فشارهای آزمون‏های مختلف، به پسرتان کمک کنید که مطالعه کند، اما موقعیتی را به وجود آورید که این تنها معنی زندگی نیست و لذت بردن و شاد بودن نیز اهمیت دارد. به او بگویید که ارزش او با نتایج امتحاناتش برآورد نمی‏شود.

نوعی رقابت دیوانه‏وار در مورد آزمون‏های مهم و اصلی [در ایران کنکور دانشگاه‏ها] وجود دارد. این امر به معنی شکست یا موفقیت کامل یک سال از زندگی انسان تصور می‏شود. در اینجا می‏توانیم میانه‏رو باشیم. به بچه‏ها کمک کنیم که (به ویژه در سال آخر دبیرستان) نهایت تلاش خود را به کار گیرند، اما آن‏ را متناسب با اهداف آینده خود داشته باشند و در عین حال از نظر اجتماعی و خلاقیت نیز رشد کنند.


 


نويسنده النا

 


سلامی دوباره
ارسال شده در یک شنبه 16 / 11 / 1388برچسب:, - 13:30

با سلامي صميمي به تمام دوستان صميمي

 

از نظرات زيباتون بسيار ممنونم

 

امروز امدم راجع به جوونا صحبت كنم

 

بيشتر ما جوانها تو اين دوره زمونه احساس پوچي و بي هدفي ميكنيم

 

و 99 درصدم علتشو نمي دونيم

 

خود منم تا چند وقت پيش اين احساسو داشتم

 

ولي بر طرفش كردم

 

تو يكي از اپايه گذشته هم دربارش گفتم

 

ولي نيمه موند و امروز امدم

 

كاملش كنم

 

به نظر من يكي از كارايي كه ميتونه اين حسو بر طرف كنه بر نامه ريزي است

 

هر چند كوتاه مدت ولي مفيد است

 

خودمن به اين نتيجه رسيدم كه ميتونه موثر باشه

 

پس سعي كنيم براي روزمون برنامه ريزي كنيم

 

حتي شده در ذهن

 

خود من به اين خيلي اعتقاد دارم رو كاغذ نوشتن ممكنه خسته كننده باشه

 

ولي تو ذهن نه

 

يكي ديگه از اون كارا ميتونه انخاب درست رشته باشه

 

به نظر من علاقه 99 درصد در انتخاب رشته موثر لست

 

چون اگه نباشه واقعا ادم نميتونه تو كارش موفق بشه

 

چون اگه به كاري علاقه داشته باشيم

 

واقعا توش موفق ميشيم

 

فعلا باي تا اپ بعد

 

دوباره در اين رابطه صحبت مينيم 


نويسنده النا

 


گوش چپ گوش عشق
ارسال شده در یک شنبه 9 / 11 / 1388برچسب:, - 20:55

 گروهي از دانشمندان آمريکايي کشف کردند گوش چپ که اطلاعات خود را به نيمکره راست مغز ارسال مي کند گوش "عشق" است و بنابراين عبارات احساسي را براي درک بهتر بايد در اين گوش نجوا کرد.

به گزارش مهر، مغز انسان به دو نيمکره راست و چپ تقسيم مي شود. بخش چپ مغز منطق، توجه به جزئيات، زبان، علم و استراتژيها را نشان مي دهد و طرف راست تصورات، اشراق و سير و سلوک، ديد همزمان، تخيلات و احساسات را حاکميت مي کند.


هر يک از اين بخشهاي مغز قسمت مخالف بدن را کنترل مي کنند. بنابراين منطقي است که تصور شود يک جمله احساسي اگر مستقيما از طرف چپ بدن ارسال شود سريعتر به مراکز احساسي مي رسند.


به طور طبيعي چشم راست با زکاوت بيشتري مي تواند رنگها را درک کند اين درحالي است که بهتر است مادران گونه چپ کودک را ببوسند و يا با دست چپ کودک را در آغوش بگيرند.


در حقيقت دانشمندان دانشگاه ساسکس انگليس در تحقيقات خود نشان دادند که 85 درصد از زنان چپ دست يا راست دست کودک خود را با دست چپ در آغوش مي گيرند. به اين ترتيب واکنشهاي فيزيکي و احساسي کودک مستقيما به طرف راست مغز مادر مي رسند.


براساس گزارش تايمز، به تازگي گروهي از محققان دانشگاه "سم هاستون" آمريکا با آزمايش هزار و 120 نفر مشاهده کردند که گوش چپ در اين افراد "گوش عشق" است. به طوري که 69 درصد از موارد خاطر نشان کردند تمام عبارات شيرين و عاطفي را هنگامي که از راه گوش چپ مي شنوند بهتر درک مي کنند و تنها 56 درصد از موارد اگر اين عبارات را با گوش راست بشوند مي توانند عمق آنها را درک کنند.

 

 

 

 


نويسنده النا

 


عشق 2
ارسال شده در یک شنبه 9 / 11 / 1388برچسب:, - 11:34

مسافر خسته ي من

 

مسافر خسته ی من

سفر بخیر

برای جاده های سوت وکور

سفر بخیر

تو رفته ای به عمق حادثه

به راه دور و بی عبور

ز خلوت نگاه یک صبور

و مانده ام چگونه با فراق دوریت سپر کنم

چه خاک را به سر کنم

وجود تو بهانه بود برای زندگی ناب

و اشک خودسرانه بود برای لحظه های شاد

نمی شود تو را ز یاد برد

فدای اشکهای وقت رفتنت

و بغض نا گسسته ات

صداقت وجود تو برای من نشانه ایست

برای من نشانه ی ستاره ایست

که در کمان ابروان تو نشسته است

فدای اشکهای بی بها

فدای اشکهای بی بهای بی صدا

که در کمین ره نشسته اند

مرا ببخش

برای هر چه کرده ام

برای نا سپاسی ام

تو را بهانه میکنم برای زندگانی ام

برای مهربانی ام

از آن زمان که رفته ای

اشکهای ماست که میرود

نمیشود تو رازیاد برد

نمیشود وجود مهربان تو ز یاد برد

نمیشود نگاه صادقانه ات به زندگی

و جای خالیت ز یاد برد

دلم مثال آتش است

و جان من مثال یخ

عزیزکم سفر بخیر

سلامتت برای من سعادت است

به هر کجا که رفته ای سفر بخیر

من از عبور جاده های انتظار

گذشته ام به افتخار

تو را به مهربان مهربان سپرده ام

تو را به خالق زمان سپرده ام

تو را به حق سپرده ام

سفر بخیر

سفر بخیر

 

 

 

 


نويسنده النا

 


عشق
ارسال شده در جمعه 7 / 11 / 1388برچسب:, - 9:42

سلام سلام بر همگي

 

 

با عرض معذرت به دليل تاخير

 

 

كامپيوتر خراب بود

 

 

امروز مي خوام راجع به عشق بگم

 

 

بگم كه همه ي عشق ها واقعي نيست

 

 

خيلي از دختر خانم ها تو سن  15-20 دوست دارن يه اقا پسر باهاشون دوست ميشه

 

 

جو زده مي شن

 

 

و تو ذهن خلاقشون فكر ازدواج و اين جور چيزا مي ايد

 

 

ميرم دنبال فال و كف بيني كه اين پسره باهاشون ازدواج ميكنه يا نه

 

 

خلاصه كه توهم رو به حد اعلا مي رسون

 

 

بعد از يه مدتم كه ميگذرد

 

 

دختر خانم و اقا پسر دعواشون ميشه و همديگه رو ول ميكنن

 

 

يا موارد مختلف اين چنيني...........

 

 

ان وقته كه تازه همه چيز شروع ميشه

 

 

دختره افسردگي ميگيره خود كشي ميكنه....

 

 

البته اين فقط مختص دخترا نيست بلكه

 

 

اقا پسر هاييم كه دختري رو دوست دارن و اون دختر ولشون ميكنه

 

 

متقابلا همين حالت را خواهند داشت

 

 

خلاصه كه همه ي اينا رو گفتم مقدمه براي

 

 

اين كه بگم

 

 

اگه عشقتونو رو از دست دادين ديگه بهش فكر نكنين

 

 

و سعي كنيد تقريبا فراموشش كنيد

 

 

چون وقتي بزرگ ميشين و به ياد اونا مي افتين 

 

 

به خودتون مي خندين و ميگين به چه چيزاي مسخره اي فكر ميكردم

 

 

و چه طوري سنين قشنگ زندگيم رو از دست دادم

 

 

باي تا هاي 

 

 

 


نويسنده النا

 


شعرهای عاشقانه
ارسال شده در پنج شنبه 24 / 10 / 1388برچسب:, - 10:37

سلام سلام دوباره اومدم بایه شعر جدید

 

امیدوارم خوشتون بیاد راستی یه پیشنهادم براتون دارم

 

اگه فکر میکنید که زندگی خیلی یک خواخت و خسته کننده است

 

یه کار سرگرم کننده که مورد علاقه تون است رو پیدا کنید

 

مثلا شعر    و نقاشی و طراحی     و موسیقی  و ورزش 

 

 

یا یه چیز دیگه

 

این جور کارا یه ارامش خاص به ادم میده

 

و باعث می شه از زندگی خسته کننده و کاراش راحت شین

 

در ضمن میتونین در یکی از این کارا پیشرفت کنید

 

و ان کار به شغلتون تبدیل بشه

 

خب امیدوارم موفق باشید بریم سراغ شعر

 

 

please

come to my heart please

give me your heart please

come to my heart please

give me your heart please

 

please tell where do you go

please tell me why do you/

please tell me

please tell me

please tell me

why do you

goooooooooooo?

 

 

بای تا های

 


نويسنده النا

 


شعری دیگر
ارسال شده در دو شنبه 13 / 10 / 1388برچسب:, - 3:43

سلام سلام بایه شعر دیگه اومدم

LIFE IS TRUE

Life is true

Yes I know

Life is true

Yes I know

Please give me your heart

Please give me your heart

I know that I know that

Come to me come to me

To believe in my heaaaaaaaaaaaaaaart

In my heaaaaaaaaaaart

by untill again hi


نويسنده النا

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد